onsdag 13 april 2011

Trimble 5600

Totalstationen är en Trimble 5600 och drivs med bilbatteri. Då det är en lite äldre modell har den bara en liten smal remsa som display. I med den lilla displayen får man ta sig genom programmen på andra sätt. 



















Jag tyckte i början att den var jobbigt och omständlig. Det tycker jag fortfarande men jag har lärt mig vissa knep och knåp som underlättar mycket. Till exempel använda korta filnamn eftersom man skriver in de manuellt, inte använda å ä och ö eller plustecken för det kan man inte skriva i enheten.


Stången med Geodimetern

Som sagt det fanns gott om sladdar och batteri
Trots dessa parenteser tycker jag den funkar bra för sitt ändamål. Det är roligt att jag nu har kommit igång med den och är ute själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar