måndag 8 november 2010

Första utvärderingen


Redogörelse för mina mål och om de har uppnåtts än så länge

  • Behärska instrumenten
Jag har fått mycket bättre koll på instrumenten, GPS:en känner jag mig mer säker på än totalstationen. Jag är säker på de olika momenten exempel vad som innefattar ”uppstart” men än kan jag inte det så bra så jag skulle kunna göra det i sömnen, men snart går det på rullande band.

  • Lära mig beräkningsprogrammet GEO
Gjorde en snabb beräkning i GEO första veckan mer än så har det inte blivit. Det känner jag att jag skulle vilja träna mer på. Vilket jag även kommer att göra, kommer få gamla filer att sitta och mecka med.

  • Säker i rollen som utsättare, klara av egna jobb
Än så länge är det halvt uppfyllt. Kommer få mindre jobb att sticka ut själv på senare.

  • Inblick i PEAB:s verksamhet
Jag har fått mycket kunskap om hur PEAB:s verksamhet arbetar, har surfat på PEAB:s hemsida och deras intranät. Har även fått förklarat av Åke som är arbetsledare hur det går till när man lämna anbud till beställaren av jobben, hur anbuden utvärderas och betygsätts. Även lite med det ekonomisk hur man räknar ut vad för pris man ger till beställaren.


Kort och gott kan jag bara säga att jag stormtrivs på min LIA- plats! Jag har lärt mig massor under mina två första veckor inte bara just mätningen utan även också det som rör sig omkring på byggena. Jag ser framemot ytterligare sex veckor av lärande i arbete!



5 kommentarer:

  1. Va skoj du verkar ha det :) Du är duktig! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du trivs! Hoppas du får uppfyllt dina mål.

    SvaraRadera
  3. Hej Helena jag tycker att din blogg är så bra att jag tänker visa den som ett gott exempel för biogasarna som också skall blogga. Bara så du vet...
    Petter

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Du är duktig Helena:)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket kul och höra =)

    SvaraRadera