torsdag 25 november 2010

Mellan utvärdering

Andra utvärderingen
  • Behärska instrumenten och ritprogram
Har jag blivit mycket bättre på, har fått mycket övning och mycket bra handledning av alla utsättare här på peab som jag gått med. Det har varit nyttigt att gått med dem olika, har då fått sett hur man kan arbeta på olika sätt. Exempel i CAD har jag lärt mig massa nya knep. Både olika sätt att lösa samma problem på och samma lösning fast genom olika led, tex kortkomando eller i listorna.

Vad som ännu inte blivit av är att jag inte arbetat i geo med terrängmodeller, men har ändå lärt mig hur man bearbetar filerna i geo för att sedan föra över i handenheten så helt grön är jag inte.

Kärt barn har många namn
Något som kanske mindre nyttigt vetande jag tagit del av är alla benämningar på handenheten. Här följer de jag än så länge hört:
  • Den lilla gröna
  • Handenheten
  • Handdata
  • Tunga
  • Den gröna maskinen
Vad jag mer är glad över och som jag tycker har varit väldigt bra är att jag har gått med sammanlagt fyra utsättare nu. Varav två som är erfarna och de andra två varav ena gick ut i maj och andra förra året i maj. Jag har fått se hur olika man kan arbeta och alla fyra har sina egna små knep som har varit nyttigt att ta del av. Att jag har gått med flera har det också blivit så att jag har fått gör mycket varierande saker vilket jag tycker är himla bra!

Forstatt Tummen upp för PEAB!

1 kommentar:

  1. Ja, jag är också på PEAB. Du verkar få göra mycket. Kul att du får mer lärande av både instrument och program,så som en lia ska vara. Min handledare tycker inte att det är så viktigt. Ha det så bra.

    SvaraRadera