måndag 13 december 2010

Avvägning Lomma

När vi började avväga peglarna i Lomma var det som en ända lerpöl och peglarna stod 2-3 meter upp så man fick ta sig upp med stege. Nu ser det lite annorlunda ut. Fram tills förra vecka var alla packade med jord längs toppen på peglarna. Nu har ytterligare 3 meter jord lagts på vid tre peglar, en ligger under och två har de grävt fram. Nu var det lite klurigare att få till en bra uppställning. Två peglar kunde vi inte avväga, en låg under marken och den andra gick helt enkelt inte.
Här syns hur det såg ut innan längst till höger, snötäckta delen

Så tog jag ett foto genom linsen på avvägningsinstrumentet,
lite häftigt blev det tycker jag
Här läser jag av höjden på stången som
Johanna håller på pegeln som ligger i kratern















 



Jag uppe på kullen antecknar höjden jag läste när
Johanna höll på vår punkt vid brunnen på marken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar