måndag 13 december 2010

Hejsan alla

Vintern har kommit

De senaste två veckorna har tempot gått ner något då vinter och kylan har kommit. Men helt sysslolöst har det inte varit.

Jag har varit ute på lite mindre utsättningar och inmätningar. Även om jag känner mig säker på instrumenten blir jag ändå lite nervös, nästan mest nervös för jag inte skulle hitta dit.

Den senaste tiden har jag mestadels varit med Johanna. En efter middag åkte vi till St Lars i Lund med Rickard en utsättare som för det mesta håller till i Bara. Väl i Lund gick jag och tog lite höjdpunkter medans Rickard och Johanna förberedde för uppställning. Sedan tog vi ytterligare några höjdpunker, befintliga träd och dagvatten brunnar. Det ska läggas ny dagvattenledning där och beställaren ville se hur marken låg.

Med all snö blir man som ett litet barn igen, besvikna över att jag och Johanna inte hittade någon plastpåse att åka på fick vi en snilleblixt. "Vi åker på plastmattan från bilen". Det gick sådär, inte direkt någon slät yta och resulterade till blåmärke på Johannas knä och min höft, aj. Men kul hade vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar